انتخاب بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ امروزه کار آسانی نمی باشد. در این مطلب، 5 تا از بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ در سال 2021 را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. کارت های گرافیک یا همان GPU ها را مورد مقایسه قرار داده و در آخر ابزاری برای انتخاب بهترین کارت گرافیک را به شما ارائه می دهیم.

امروزه کارت های گرافیک زیادی در بازار وجود دارد. برخی به طور خاص برای تدوین و رندر ویدیو های با کیفیت بالا می باشند و برخی دیگر برای بازی ساخته شده اند. ما در این مطلب قصد نداریم به تمام این موارد بپردازیم و فقط به کارت گرافیک های مخصوص ماینینگ و استخراج رمز ارزها خواهیم پرداخت. در این مقاله، با مقدمه ای مختصر درباره اینکه استخراج رمز ارزها در واقع چیست شروع می کنیم. در ادامه در دانوتک به ۶ پردازنده گرافیکی برتر بازار که مخصوص ماینینگ هستند می پردازیم. با ما همراه باشید.

ایده اصلی ماینینگ

قبل از معرفی پردازنده های گرافیکی مخصوص ماینینگ، باید با توضیح مختصری در مورد معنای استخراج و ماینینگ رمز ارزها شروع کنیم. ماینینگ در واقع فرآیند تأیید معاملات در شبکه رمزنگاری شده است. برای انجام این کار به شکلی که از نظر امنیت، شبکه رمزنگاری بتواند میلیاردها دلار پول را پشتیبانی کند رایانه ها باید سعی کنند رشته ای از کاراکترها را حدس بزنند که به آنها هش (hash) نیز می گویند.

این فرایند تایید یکی از مهمترین ویژگی ارز های رمزنگاری شده است. اساساً کار این شبکه محافطت در برابر افرادی است که بیت کوین، اتر، دش یا هر واحد پولی دیگری تولید می کنند. استخراج ارز دیجیتال را می توان با انواع مختلفی از سیستم های کامپیوتری انجام داد. که مهمترین آن پردازنده ها یا CPU ها هستند. CPU مخفف واحد پردازش مرکزی است. آن ها چندین سال پیش زمانی که ماینینگ خیلی رقابتی نبود در استخراج ارز های رمزنگاری شده کاربرد زیادی داشتند.

 

منبع : https://danotech.ir/the-best-graphics-card-for-mining/